Alles wat je wilt weten over de BX Koopzegel.

Hoe kan ik mij aanmelden om BX Koopzegels te sparen?

Voordat je digitaal Koopzegels gaat sparen, maak je een SpaardersVerenigd account aan en krijg je een geregistreerd lidmaatschap met een persoonlijk lidmaatschapsnummer. Dit is nodig zodat we je makkelijk kunnen identificeren met jouw gegevens als je je bijvoorbeeld laat uitbetalen. Ga voor het aanmaken van een account naar Ik doe mee.

Zodra je lid bent van SpaardersVerenigd dan ontvang je op je smart phone een persoonlijke code en een precieze uitleg hoe je de BX App kan installeren en op welke wijze je digitaal Koopzegels sparen kan. De App. wordt ondersteund vanaf Android 5.0 en iOS 11. 

Kan ik ook fysieke Koopzegels kopen?

Nee, dat is niet mogelijk. Het is alleen maar mogelijk om digitale Koopzegels te sparen.

Vanaf welk bedrag kan ik Koopzegels kopen?

Vanaf € 50,- doe je al mee. Vervolg aankopen kun je doen ook vanaf € 50,- per aankoop.  

Tot welk bedrag kan ik Koopzegels kopen?

Je kan ongelimiteerd BX Koopzegels kopen.

Kan ik mijn Koopzegels laten uitbetalen op een bankrekening?

Ja, het uitbetalen van Koopzegels op een bankrekening is mogelijk. Dat regel je zelf via de App.

Kan ik Koopzegels contant afrekenen?

Ja, dat kan waarbij we de wettelijke voorschriften in acht nemen. Voor een contante betaling dien je een afspraak te maken. 

Hoe werkt het uitbetalen van de Koopzegels?

Bij het uitbetalen van digitale koopzegels heb je je smartphone én de BX App nodig. Op je overzichtspagina van je Koopzegels, vind je de knop: "Koopzegels uitbetalen". Als je deze knop aanklikt, volg je de instructies op. 

Volgens mij klopt het aantal zegels die zijn bijgeschreven niet. Hoe kan ik dit controleren?

In de App zie je onder 'Koopzegels' de transactie historie van jouw Koopzegels. Deze kan je zelf controleren met de door jouw gekochte Koopzegels. 

Mijn zegels zijn niet bijgeschreven in de App. Wat nu?

Wacht tot de volgende dag. Het kan soms even duren voordat de bijschrijving van jouw Koopzegels is verwerkt. Zijn de koopzegels de volgende dag nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Ik zie de Koopzegels pagina niet in de App, hoe kan dit?

Je moet de laatste versie van de BX App hebben om de koopzegelpagina te zien. Update de App en probeer opnieuw.

Welke OS versies van de mobiele telefoon worden ondersteund?

Vanaf Android 5.0 en iOS 11.

Kan ik samen met mijn partner of ander familielid digitaal Koopzegels sparen?

Koopzegels sparen is persoonlijk en je spaart via je eigen SpaardersVerenigd lidmaatschap en je daaraan gekoppelde profiel.

Kan ik automatisch voor een vast bedrag Koopzegels kopen?

Ja, dat kan. Via de app. kun je aangeven welk bedrag aan Koopzegels je bijvoorbeeld maandelijks wilt kopen. Wil je even geen Koopzegels kopen (pauzeren), dan kan dat. Het pauzeren van sparen voor digitale Koopzegels is mogelijk via BX App. Heel eenvoudig door te klikken op 'pauzeren'. In deze periode kan je wel je gespaarde digitale Koopzegels laten uitbetalen.

Een rendement van 6%? Hoe dan?

Je spaart bijvoorbeeld 500 Koopzegels. Elke zegel vertegenwoordigt een waarde van € 1,-. Na 1 jaar ontvang je 30 zegels als premie. Laat je dit aantal van 530 zegels nog een jaar staan, dan krijg je 32 zegels gratis en bedraagt je totaal 562 Koopzegels na 2 jaar. Je krijgt dus rente op rente. 

Ik heb geen smartphone, kan ik dan toch meedoen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. 

Waarom heten de zegels Koopzegels en niet Spaarzegels?

Na uitgebreid consumentenonderzoek, kregen we terug dat bijvoorbeeld de spaarzegels van supermarkten in de volksmond "koopzegels" worden genoemd. Om geen verwarring te veroorzaken hebben we gekozen voor Koopzegels. 

Kan ik de digitale Koopzegels ook delen met iemand anders?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt je Koopzegels laten overschrijven naar een andere persoon die lid is van SpaardersVerenigd. Je gaat dan op de App naar je overzichtspagina van je Koopzegels, waar je de knop: "Koopzegels uitbetalen" vindt. Als je deze knop aanklikt, volg je de instructies op.

Ik ben mijn smartphone kwijt en deze moet geblokkeerd worden. Wat gebeurt er dan met mijn
gespaarde Koopzegels? Hoe krijg ik mijn Koopzegels dan inzichtelijk?

De Koopzegels blijven gekoppeld aan jouw SpaardersVereneingd account en blijven zichtbaar in de App

Ik wil per direct mijn SpaardersVerenigd account opzeggen, wat gebeurt er dan met de gespaarde Koopzegels?

Het is alleen mogelijk om een account te verwijderen als je Koopzegels zijn uitbetaald en je balans weer op € 0,- staat. Je moet hiervoor dus eerst al je digitale Koopzegels laten uitbetalen. Digitale Koopzegels kunnen dus nooit verloren gaan.

Mijn partner is overleden en had nog Koopzegels op zijn/haar account. Hoe kan ik deze ontvangen?

Neem hierover contact op met onze klantenservice. Je kan dit alleen ontvangen als je kan aantonen dat je erfgenaam bent of kan aantonen dat aan jou de waarde van de Koopzegels is toebedeeld. Dit kan dus ofwel uit het testament volgen of uit de boedelverdelingsafspraken.

Waarom kan ik alleen meedoen onder het persoonlijke SpaardersVerenigd lidmaatschap?

De digitale koopzegels vertegenwoordigen echt geldwaarde, want het zijn financiële producten. Het is immers jouw spaargeld. Je moet dit makkelijk kunnen beheren en laten uitbetalen. Daarom hebben we ter verificatie voor het kunnen uitbetalen bijvoorbeeld jouw lidmaatschapgegevens nodig.

Zijn mijn Koopzegels wel veilig in de BX App?

Jouw digitale koopzegels maken onderdeel uit van het BanXit Zekerheid spaarplan, daar waar al jouw persoonlijke gegevens staan vermeld. De BX App heeft hoge privacy- en beveiligingseisen waardoor jouw Koopzegels altijd veilig opgeslagen zullen zijn in de App.

Kan ik mijn digitale Koopzegels wel uit laten betalen zonder internetverbinding?

Nee, uitbetalen van digitale koopzegels werkt niet zonder internetverbinding.

Ik vind het niet handig dat ik nu bij het uitbetalen van mijn digitale koopzegels mijn mobiele telefoon mee moet nemen. Waarom is deze keuze gemaakt?

Digitale Koopzegels zijn uitsluitend beschikbaar in de BX App en voor het kopen of uitbetalen dien je daarom je mobiele telefoon te gebruiken. 

Ik heb mij aangemeld op een mobiele telefoon van iemand anders en beschik zelf niet over een mobiele telefoon waarop ik Koopzegels kan sparen. Hoe kan ik nu mijn Koopzegels zelfstandig uit laten betalen?

Aanmelden met de mobiele telefoon van iemand anders raden wij af. Digitale Koopzegels zijn
persoonlijk. Door jezelf aan te melden via de telefoon van iemand anders verkrijgt deze persoon mogelijk ook toegang tot jouw digitale Koopzegels. 

Als iemand anders mijn verloren telefoon vindt. Wat kan ik er dan aan doen zodat diegene niet mijn Koopzegels laat uitbetalen?

Wij raden je aan om je telefoon te vergrendelen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo kan iemand die jouw telefoon vindt niet zomaar je telefoon openen. Als je je telefoon verloren hebt en je er zeker van wilt zijn dat de vinder geen toegang krijgt tot je BX App, dan kan je het wachtwoord van je BX profiel wijzigen via www.spaaredrsverenigd.nl/mijn op de website, hierdoor heeft de vinder geen toegang meer tot je BX App en kan dus ook geen zegels meer laten uitbetalen met jouw telefoon.